«Η κίνηση υπερνικά το ψύχος. Η ηρεμία υπερνικά τη ζέστη. Η ησυχία κι η γαλήνη ταξιθετούν το σύμπαν.» | Λάο Τσε

Ιωάννινα – Οκτώβριος 2018

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο » Ταο Τε Κινγκ » του Λάο Τσε

Ελευθερωμένοι από κάθε επιθυμία, αντικρίζουμε το μυστήριο.
Όσο επιθυμούμε, αντικρίζουμε τα φαινόμενα.
Μυστήριο και φαινόμενα έχουν ονόματα διαφορετικά,
αλλά πηγή την ίδια’ τούτη φαντάζει σαν σκοτάδι.
Σκοτάδι στο σκοτάδι.
Πύλη στο όλο μυστήριο.

– Την κόψη κάνε πιο απαλή,
Λύσε τον κόμπο,
Θάμπωσε τη λάμψη,
Συγχωνεύσου με τη σκόνη.
Κρυμμένο βαθιά κι όμως πάντα παρόν!
Άγνωστο πούθε έρχεται.
Προπάτορας των γιων τ’ ουρανού.

– Όσο πιο ευκίνητος, τόσο πιο υποχωρητικός.
Με περίσσια λόγια, λιγότερο τον νιωθουμε.
Γι’ αυτό στεριώσου γερά στο κέντρο.

– Ειν’ η γυναίκα, μάνα πρωτεϊκή.
Η πύλη της είναι η ρίζα τ’ ουρανού και της γης.

– Στην κατοικία σου μένε κοντά στη γη.
Σαν κλείνεσαι στον εαυτό σου, βυθίζου στην καρδιά.
Με τους άλλους, ανέφελος να ‘σαι και γλυκός.
Στην ομιλία, αληθινός.
Στη διοίκηση, δίκαιος.
Στην εργασία, αρμόδιος.
Στην πράξη, διάλεγε τη σωστή στιγμή.

Δίχως σύγκρουση: Κατηγορία δεν ακούγεται.

Αν τιμές και πλούτη απαιτείς, περίμενε συμφορά.
Αποτέλειωνε τη δουλειά κι αποχώρει. Τέτοιος είναι τ’ ουρανού ο δρόμος.

– Τ’ όφελος έρχεται, λοιπόν, από τούτο υπάρχει’
Το χρήσιμο από κείνο που λείπει.

Παραδώσου ταπεινά· τότε θα νοιάζεσαι πραγματικά για όλα.
Αγάπα τον κόσμο σαν τον ίδιο τον εαυτό σου‘ τότε θα μπορείς
αληθινά να νοιάζεσαι για όλα.

-Μη ζητώντας εκπλήρωση, δεν παρασύρονται απ’ την επιθυμία της αλλαγής.

– Να διακρίνεις την απλότητα,
Να νιώθεις την αληθινή σου φύση,
Ν’ αποβάλλεις τη φιλαυτία
Και να μετριάζεις την επιθυμία.

– Ειρήνη και γαλήνη λαχταρά η καρδιά του,
Κι η νίκη δεν του προκαλεί χαρά,
Αν χαρείς τη νίκη, χαίρεσαι το φονικό·
Αν χαίρεσαι το φονικό, εμποδίζεις την εκπλήρωσή σου.

– Δε δείχνει μεγαλείο,
Κι έτσι είναι αληθινά μεγάλο.

– Θα ξαναγύριζαν στην απλότητα της άμορφης ύλης.
Δίχως μορφή δεν υπάρχει επιθυμία. Δίχως επιθυμία βασιλεύει γαλήνη.
Κι ετσι όλα θα ‘ταν ειρηνικά.

– Για τούτο ο αληθινά μεγάλος ασχολείται με το πραγματικό κι όχι με το επιφανειακό,
Με τον καρπό κι όχι με το άνθος.
Για τούτο δέξου το ένα κι απόρριψε τ’ άλλο.

– «Ο βίαιος θα πεθάνει βίαια!»

– Η κίνηση υπερνικά το ψύχος.
Η ηρεμία υπερνικά τη ζέστη.
Η ησυχία κι η γαλήνη ταξιθετούν το σύμπαν.

– Μεγαλύτερη αμαρτία από την επιθυμία δεν υπάρχει,
Ούτε κατάρα μεγαλύτερη απ’ τη δυσανασχέτηση,
Ούτε δυστυχία πιο μεγάλη απ’ το να ποθείς κάτι για τον εαυτό σου.
Για τουτο, όποιος ξέρει πως τ’ αρκετό ειν’ αρκετό θα ‘χει πάντα αρκετά.

Όσο περισσότεροι νόμοι κι απαγορεύσεις υπάρχουν,
Τόσο φτωχότεροι γίνονται οι άνθρωποι.
Όσο τα όπλα πιο κοφτερά,
Τόσο μεγαλύτερη η ταραχή στη χώρα.
Όσο πιο δαιμόνιοι κι έξυπνοι οι άνθρωποι,
Τόσο πιο παράξενα πράγματα συμβαίνουν.
Όσο πιο πολλοί νόμοι και κανονισμοί,
Τόσο πιο πολλοί κλέφτες και ληστές.

– Γι’ αυτό ο συνετός άπραγος διαβαίνει, διδάσκοντας σιωπή.
Τα μύρια πράγματα έρχονται και παρέρχονται αδιάκοπα.
Δημιουργούν δίχως ν’ αποχτούν,
Εργάζονται δίχως να δέχονται αναγνώριση.
Έργο γίνεται, κι ευθύς αποξεχνιέται. Έτσι μένει αιώνιο.

– Για τούτο, οι συνετοί κυβερνούν αδειάζοντας καρδιές, γεμίζοντας κοιλιές, εξασθενώντας φιλοδοξίες, δυναμώνοντας κόκαλα.
Όταν οι άνθρωποι στερούνται γνώση κι επιθυμία, οι λόγιοι δεν προσπαθούν να επέμβουν.
Μη κάνοντας τίποτα, όλα μπαίνουν σε τάξη.

– Ο συνετός κρατιέται πίσω, κι έτσι βρίσκεται μπροστά.
Τηρεί απόσταση, κι έτσι ενώνεται μ’ όλα.
Κατορθώνει να εκπληρώνεται με πράξη αφιλόκερδη.

– Γι’ αυτό ο συνετός οδηγείται από κείνο που αισθάνεται
κι όχι από αυτό που βλέπει.
Αφήνει τούτο για να διαλέξει κείνο.

– Γι’ αυτό ο συνετός φροντίζει τους πάντες
Μην εγκαταλείποντας κανέναν.
Φροντίζει για όλα
Και δεν παραμελεί τίποτα.

Μ’ άλλα λόγια, «ακολουθεί το φώς».

– Γι’ αυτό ο συνετός είναι κοφτερός χωρίς να κόβει.
Αιχμηρός δίχως να τρυπά,
Ειλικρινής, αλλά συγκρατημένος,
Ακτινοβολεί, μα δεν τυφλώνει.

– Ο συνετός δεν προσπαθεί τίποτα πολύ μεγάλο,
Κι έτσι φτάνει στο μεγαλείο.

– Επειδή ο συνετός αντιμετωπίζει ολοένα δυσκολίες.
Δεν τις νιώθει ποτέ.

– Ο συνετός δεν πράττει κι έτσι δεν αποτυχαίνει.
Δεν αδράχνει κι έτσι δε χάνει.

Γι’ αυτό ο συνετός ζητά ν’απελευθερωθεί απ’ την επιθυμία.
Δε συλλέγει πολύτιμα πράγματα. Μαθαίνει να μη γαντζώνεται σε ιδέες.
Ξαναφέρνει τους ανθρώπους πίσω σ’ ό,τι έχασαν.
Βοηθά τα μύρια πλάσματα να βρουν τη φύση τους.
Αλλά απέχει απ’ την πράξη.

-Λίγοι με γνωρίζουν’
Όσοι με προσβάλλουν δέχονται τιμές,
Γι’ αυτό κι ο συνετός φορά λιτό ένδυμα κρατώντας
το κόσμημα στην καρδιά.

– Γι’ αυτό ο συνετός γνωρίζει τον εαυτό του χωρίς να επιδεικνύεται,
Σέβεται τον εαυτό του δίχως αλαζονεία.
Διαλέγει εκείνο κι αφήνει τ’ άλλο.

– Γι’ αυτό ο συνετός εργάζεται χωρίς αναγνώριση.
Εκτελεί ό,τι πρέπει να γίνει για να το ξεχάσει κατόπι.
Δεν προσπαθεί να επιδείξεις τη γνώση του.

– Γι’ αυτό ο συνετός λέει:
Όποιος πάρει απάνω του τον εξευτελισμό του λαού
είναι ικανός να κυβερνήσει.
Όποιος πάρει απάνω του τις συμφορές της χώρας
αξίζει για βασιλιάς της οικουμένης.
Η αλήθεια ηχεί συχνά παράδοξα.

ΔΕΚΑ
Ενώ σώμα και ψυχή κουβαλάς, αγκαλιάζοντας το ένα,
Είσαι ικανός το χωρισμό ν’ αποφύγεις;
Ενώ δουλεύεις στην εντέλεια, ολοένα πιο επιδέξιος,
Είσαι ικανός με νιογέννητο να μοιάσεις;
Ενώ καθαρίζεις και λαμπρύνεις την πρωτεϊκή οπτασία,
Είσαι ικανός άσπιλος να μένεις;
Ενώ τους ανθρώπους όλους αγαπάς και κυβερνάς τη χώρα,
Είσαι ικανός τον έξυπνο να μην κάνεις;
Ενώ τις πύλες τ’ ουρανού ανοιγοκλείνεις,
Είσαι ικανός τον ρόλο της γυναίκας να παίζεις;
Ενώ το καθετί πλατιά κατανοείς,
Είσαι ικανός τιποτα να μην κάνεις;
Να γεννάς και να τρέφεις,
Να δημιουργείς δίχως δικά σου να κρατάς,
Να εργάζεσαι δίχως αναγνώριση,
Να ηγείσαι δίχως να κυριαρχείς,
Αυτή είναι η πρωτεϊκή αρετή.

– ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΑ
Κοίτα, δεν μπορεί να φανεί _ είναι πέρα από σχήμα.
Αφουγκράσου, δεν μπορεί ν’ ακουστεί _ είναι πέρα από ήχο.
Πιάσε, δεν μπορεί να κρατηθεί_ είναι άπιαστο.
Ακαθόριστα είναι τα τρία τούτα·
Γι’ αυτό ενώνονται σε ένα.

Από πάνω δεν είναι φωτεινό’
Από κάτω δεν είναι σκοτεινό:
Απερίγραπτο, αδιάκοπο νήμα.
Επιστρέφει στη μηδαμινότητα.
Μορφή του άμορφου,
Εικόνα του μη εικονικού,
Ονομάζεται ακαθόριστο κι αφάνταστο.

Στάσου μπροστά του, αρχή δεν υπάρχει.
Ακολούθει το, τέλος δεν υπάρχει.
Μείνε με το αρχαίο ταό,
Για να κινείσαι στο παρον,

Ουσία του ταό είναι να γνωρίζεις το πανάρχαιο ξεκίνημα.

– ΔΕΚΑΞΙ
Άδειασε από καθετί τον εαυτό σου.
Άσε το μυαλό να γαληνέψει ειρηνικά.
Τα μύρια όταν υψώνονται και πέφτουν,
ενώ ο εαυτός σου παρακολουθεί το γυρισμό τους.
Αναπτύσσονται κι ανθούν, κι ύστερα στην πηγή ξαναγυρνούν.
Την επιστροφή στην πηγή χαρακτηρίζει ηρεμία,
που είναι ο τρόπος της φύσης.
Ο τρόπος της φύσης δεν αλλάζει.
Η γνώση της σταθερότητας είναι διορατικότητα.
Η άγνοια της σταθερότητας φέρνει συμφορά.
Η γνώση της σταθερότητας κρατά το μυαλό ανοιχτό.
Μ’ ανοιχτό μυαλό θα ‘σαι ανοιχτόχαρδορς.
Ανοιχτόκαρδος, το φέρσιμο σου θα ‘ναι αρχοντικό.
Αρχοντικός, θα πλησιάζεις το θεϊκό.
Θεϊκός, γίνεσ’ ένα με το ταό.
Η ενότητα με το ταό είναι αιώνια.
Κι ενώ το σώμα πεθαίνει, το ταό δε χάνεται ποτέ.

– ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ
Υποχώρει και νίκα’
Λύγιζε και μένε ίσιος·
Άδειαζε και μένε γεμάτος· Εξουθενώσου και ξανάνιωνε’
Έχε λίγα και κέρδιζε·
Έχε πολλά, και θα βρεθείς σε σύγχυση.
Γι αυτό οι συνετοί αγκαλιάζουν το ένα Δίνοντας παράδειγμα σ’ όλους.
Δίχως να προβάλλονται,
Συνεχίζουν να λάμπουν.
Δίχως να δικαιολογούνται,
Ξεχωρίζουν.
Δίχως να καμαρώνουν,
Δέχονται αναγνώριση.
Δίχως να καυχώνται,
Στέκουν πάντα ακλόνητοι.
Δε φιλονικούν,
Και κανείς δεν τα βάζει μαζί τους,
Γι’ αυτό οι αρχαίοι λέγαν: «Υποχώρει και νίκα».
Πρόκειται μήπως για ρητό κενό;
Να ‘σαι πραγματικά ολάκερος,
Κι όλα θα ‘ρθουν σε σένα.

– ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ
Κάτι που σχηματίστηκε αινιγματικά,
Γεννημένο πριν απ’ τον ουρανό και τη γη.

Στη σιγαλιά και στο κενό,
Μόνο του στέκει ανάλλαχτο,
Πάντα κινούμενο εδώ.
Ίσως να ‘ναι η μάνα των μύριων πραγμάτων.
Άγνωστο μου είναι τ’ όνομα του.
Ασ τ’ ονομάσουμε ταό.
Μη βρίσκοντας καλύτερο χαρακτηρισμό, το λέω μεγάλο.

Όντας μεγάλο, κυλά.
Κύλα πέρα μακριά.
Ξεμακραίνει, ξαναγυρνά.

Γι’ αυτό, «το ταό είναι μεγάλο»
Ο ουρανός είναι μεγάλος’
Η γη είναι μεγάλη·
Ο άρχοντας είναι κι αυτός μεγάλος».
Τούτες είναι οι τέσσερες μεγάλες δυνάμεις του σύμπαντος,

Ο άνθρωπος ακολουθεί τη γη.
Η γη ακολουθεί τον ουρανό.
Ο ουρανός ακολουθεί το ταό.
Το ταό ακολουθεί ό,τι είναι φυσικό.

– ΕΙΚΟΣΙ ΕΞΙ
Τ’ ανάλαφρο ριζώνει στο βαρύ•
Το γαλήνιο κυριαρχεί το ανήσυχο.

Γι’αυτό ο συνετός, ταξιδευοντας ολημερίς,
Δε χάνει από το βλέμμα τις αποσκευές του
Ενώ ολόγυρα πολλές υπάρχουν ομορφιές,
Εκείνος γαλήνιος, απόσταση κρατά.

Για ποιό λόγο, άλλωστε, να δείξει επιπολαιότητα δημόσια,
ο άρχοντας των μύριων αρμάτων;
Η επιπολαιότητα είναι ξερίζωμα.
Η βιασύνη, απώλεια ελέγχου.

– ΕΙΚΟΣΙ ΟΚΤΩ
Γνώριζε τη δύναμη του άντρα,
Κράτα όμως τη φροντίδα της γυναίκας!
Γίνου το ρεύμα του σύμπαντος!
Όταν είσαι το ρεύμα του σύμπαντος,
Πάντα αληθινός κι ακλόνητος,
Ξαναναγίνου μικρός σαν παιδάκι.

Γνώριζε το άσπρο,
Κράτα όμως το μαύρο!
Γίνου παράδειγμα στον κόσμο!
Όταν είσαι παράδειγμα στον κόσμο,
Πάντα αληθινός κι ανένδοτος,
Ξαναγύρνα στο άπειρο.

Γνώριζε τιμές,
Μείνε όμως ταπεινός.
Γίνου η κοιλάδα του σύμπαντος!
Όταν είσαι η κοιλάδα του σύμπαντος,
Πάντα αληθινός κι επινοητικός,
Ξαναγύρνα στην κατάσταση του απελέκητου ξύλου.
Το ξύλο που πελεκήθηκε σύμφωνα με τα νερά του γίνεται χρήσιμο.
Έτσι ακολουθώντας τη φύση των ανθρώπων,
ο συνετός γίνεται κυβερνήτης.
Γι’ αυτό «ο μεγάλος ράφτης κόβει λίγο».

ΤΡΙΑΝΤΑ ΔΥΟ
Ακαθόριστο είναι πάντα το ταό.
Παρ’ όλο που ‘ναι μικρό κι απλούστατο, μένει άπιαστο.
Αν βασιλιάδες κι αφέντες ήταν ικανοί να το δαμάσουυν,
Τα μύρια πράγματα θα υπάκουαν φυσικά.
Ουρανός και γη θα συναντιόνταν
Και θα ‘βρεχε απαλά.
Οι άνθρωποι δε θα χαν πια ανάγκη εκπαίδευσης
κι όλα θα ‘μπαιναν στο δρόμο τους.

Μια και κομματιάστηκε το όλο, τα τμήματα χρειάζονται ονόματα.
Ήδη υπάρχουν αρκετά ονόματα.
Πρέπει να ξέρουμε που να σταματήσουμε.
Γωρίζοντας που να σταματήσουμε, προλαβαίνουμε αναστατώσεις.
Το ταό στον κόσμο μοιάζει με ποτάμι που ξανακυλά στη θάλασσα.

– ΤΡΙΑΝΤΑ ΤΡΙΑ
Να γνωρίζεις τους άλλους αποτελεί σοφία·
Να γνωρίζεις τον εαυτό σου, φώτιση.
Για την κυριαρχία άλλων χρειάζεται δύναμη’
Για την αυτοκυριαρχία, αντοχή.

Όποιος ξέρει πως έχει αρκετά, είναι πλούσιος.
Η επιμονή δειχνει γερή θέληση.
Όποιος στέκει εκεί που είναι, αντέχει.
Όποιος πεθαίνει δίχως να χάνεται, είναι αιώνια παρών.

– ΣΑΡΑΝΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ
Δόξα ή εαυτός: τι είναι σημανηκότερο;
Εαυτός ή πλουτος; τι έχει πιο αξία;
Κέρδος ή απώλεια: τι πονά πιο πολύ;

Όποιος μένει δεμένος στα πράγματα υποφέρει πολλά.
Όποιος αποταμιεύει θα υποστεί βαριά απώλεια.
Όποιος αρκείται δεν απογοητεύεται ποτέ.
Όποιος γνωρίζει πότε να σταματήσει δε συναντά δυσχέρειες.
Για πάντα παραμένει ασφαλής.

– ΣΑΡΑΝΤΑ ΕΠΤΑ
Διχως να βγεις, μπορείς τον κόσμο όλο να γνωρίσεις.
Δίχως απ’ το παράθυρο να βλέπεις, μπορείς να δεις τους δρόμους τ’ ουρανού.
Όσο μακρύτερα πας, τόσο λιγότερα γνωρίζεις.

Κι έτσι ο συνετός γνωρίζει δίχως να ταξιδεύει’
Βλέπει δίχως να κοιτάζει·
Εργάζεται δίχως να κάνει.

– ΠΕΝΗΝΤΑ ΔΥΟ
Η αρχή του σύμπαντος
Είναι η μάνα όλων των πραγμάτων.
Γνωρίζοντας τη μάνα, γνωρίζεις και τους γιους.
Γνωρίζοντας τους γιους, αλλά και κρατώντας επαφή με τη μάνα, Απελευθερώνεσαι απ’ το φόβο του θανάτου.

Κράτα το στόμα σου κλειστό,
Διαφύλαγε τις αισθήσεις,
Κι η ζωή σφύζει πάντα.
Άνοιγε το στόμα,
Πάντα πολυάσχολος,
Κι η ζωή γίνεται απελπισία.

Να βλέπεις το μικρό αποτελεί διαίσθηση’
Να ενδίδεις στη δύναμη είναι αντοχή’
Βλέποντας με το έξω φως, ξαναγύρνα στη διαίσθηση,
Γλιτώνεις, έτσι, από κάκωση.
Να πώς διδάσκεται η σταθερότητα.

– ΕΞΗΝΤΑ ΕΞΙ
Για ποιο λόγο η θάλασσα είναι βασιλιάς εκατό χειμάρρων;
Επειδή βρίσκεται πιο χαμηλά τους.
Γι’ αυτό είναι βασιλιάς εκατό χειμάρρων.

Αν ο συνετός πρόκειται να καθοδηγεί τους ανθρώπους,
οφείλει να υπηρετεί ταπεινά.
Αν τους οδηγεί, πρέπει ν’ ακολουθεί πίσω τους:
Έτσι, όταν ο συνετός διοικεί, ο λαός δεν αισθάνεται καταπιεσμένος·
Δεν υποφέρει από την ηγεσία του.
Όλοι τον υποστηρίζουν πρόθυμα, επιζητώντας τον.

Επειδή δεν ανταγωνίζεται, δεν συναντά ανταγωνισμό.

– ΕΞΗΝΤΑ ΟΚΤΩ
Ο καλός στρατιώτης δεν είναι βίαιος.
Ο καλός μαχητής δε θυμώνει.
Ο καλός νικητής δεν εκδικείται.
Ο καλός αφέντης είναι ταπεινός
Τέτοια είναι η αρετή της μη προσπάθειας.
Τέτοια είναι η ικανότητα συμπεριφοράς με τους ανθρώπους.
Τέτοια θεωρείται απ’ τους παλιούς καιρούς
η τελική ενότητα με τον ουρανό.

– ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΝΑ
Να γνωρίζεις την άγνοια είναι δύναμη.
Ν’ αγνοείς τέτοια γνώση είναι αρρώστια.

Αν πάσχεις απ’ την αρρώστια αυτή, δεν είσαι άρρωστος.
Ο συνετός δεν είναι άρρωστος.
επειδή πάσχει απ’ την αρρώστια τούτη.
Γι’ αυτό δεν είναι άρρωστος.

– ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΤΡΙΑ
Ο εμπαθής γενναίος ή θα κάνει φονικό ή θα φονευθεί.
Ο ήρεμος γενναίος θα διατηρεί πάντα τη ζωή του.
Ποιος από τους δυο αυτούς είναι καλός και ποιος βλαβερός;
Μερικά πράγματα δεν τα ευνοεί ο ουρανός; Για ποιο άραγε λόγο;
Σ’ αυτό κι ο συνετός ακόμα δε βρίσκει απάντηση.

Το ταό τ’ ουρανού δε μοχθεί κι όμως νικά.
Δε μιλά κι όμως του απαντούν.
Δε ζητά κι όμως εφοδιάζεται με ό,τι έχει ανάγκη.
Φαίνεται ξέγνοιαστο κι όμως ακολουθεί σχέδιο.

Μακριά απλώνει τα δίχτυα του ο ουρανός,
Μολονότι οι θηλιές τους είναι αδρές, τίποτα δεν τους ξεφεύγει.

– ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΞΙ
Απαλός κι ανίσχυρος γεννιέται ο άνθρωπος
Στο θάνατό του είναι σκληρός και άκαμπτος.
Τα χλωρά φυτά είναι τρυφερά κι όλο χυμό.
Στα τέλη τους, μαραμένα και ξερά.

Για τούτο ο άκαμπτος κι αλύγιστος είναι θιασώτης του θανάτου.
Ο ήπιος κι ενδοτικός, θιασώτης της ζωής.

Για τούτο δυσκίνητος στρατός δεν κερδίζει ποτέ μάχη.
Δέντρο που δε λυγίζει σπα εύκολα.

Ο σκληρός και δυνατός θα πέσει.
Ο απαλός κι αδύνατος θα νικήσει.

by SearchingTheMeaningOfLife

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

IMPRESSIONEN

Objektiv betrachtet

926のblog

ハムスター🐹の癒やし・成長記録

TOMARI 〜健やかな日々〜

スローライフ 健やかな日々を送るために…

Par Amour du Divin

Restons debout et allons de bon coeur vers le message de Jésus. Dieu est le seul capable de mener les humains vers leur vraie destination.

humble Theology

The humble theology of Dr. John Leonard for everyday walking with God

sometimestbl.wordpress.com/

John 3:16, ~ Come unto Me, all ye that labour and are heavy laden, and I will give you rest. – Matthew 11:28♡︎

Flip Side - Word Up!

I will endeavor to present my take on any given subject by showing first a heads up, then the other side of the story! Sharing my two cents!

IJM Photography

Portraits of people and places

Αρέσει σε %d bloggers: