«Ο καθένας μας είναι τοποθετημένος στην κατάσταση που ταιριάζει περισσότερο στην καθορισμένη αποστολή του.»~Kaiten Nukariya

photo by ChrisTsik

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Ζεν Βουδισμός» του Kaiten Nukariya

– Οι Γραφές δεν είναι τίποτε άλλο από το δάχτυλο που δείχνει το φεγγάρι του Βουδισμού. Όταν αναγνωρίζουμε το φεγγάρι και απολαμβάνουμε τη γλυκιά ομορφιά του, το δάχτυλο δε μας χρησιμεύει. Όπως ακριβώς το δάχτυλο δεν έχει καμιά απολύτως λάμψη, έτσι και οι Γραφές δεν έχουν καμιά απολύτως ιερότητα.

– Επομένως, το Ζεν δε θεωρεί τις Γραφές που βρίσκονται γραμμένες σε χαρτί ως τον Κανόνα του, γιατί θεωρεί πως το σήμερα και το αύριο αυτής της πραγματικής ζωής είναι οι εμπνευσμένες σελίδες του.

– Ένας δάσκαλος του Ζεν, βλέποντας έναν Κομφουκιανιστή να καίει τα βιβλία του, με τη σκέψη ότι μάλλον τον εμπόδιζαν στην πνευματική του ανάπτυξη, παρατήρησε: «Καλύτερα να βάλεις φωτιά, στα βιβλία του μυαλού σου και της καρδιάς σου, όχι όμως στα βιβλία, που είναι από χαρτί.»

– Αν υπήρχε χαρά που διαρκούσε για πάντα στην ψυχή τους, θα προσφερόταν σε αυτούς ως μια συνεχής αλλαγή.

– Η ιδέα του καλού και του κακού, όπως την αντιλαμβάνεται η κοινή λογική, μπορεί να διατυπωθεί με τον ακόλουθο τρόπο: «Μια πράξη είναι καλή όταν προωθεί τα συμφέροντα ενός ατόμου, καλύτερη όταν προωθεί τα συμφέροντα μιας περιοχής ή μιας χώρας, κάλλιστη όταν προωθεί τα συμφέροντα ολόκληρου του κόσμου. Μια πράξη είναι κακή όταν καταφέρει πλήγμα σε ένα άτομο ή κάποια οικογένεια, χειρότερη όταν είναι επιζήμια για μια περιοχή ή μια χώρα, χείριστη όταν βλάπτει ολόκληρο τον κόσμο. Για να μιλήσουμε ευθέως, μια πράξη είναι καλή όταν προωθεί τα συμφέροντα, υλικά ή πνευματικά, σύμφωνα με την πρόθεση και το κίνητρο του δράστη‘ είναι κακή όταν βλάπτει τα συμφέροντα, υλικά και πνευματικά, σύμφωνα με την πρόθεση και το κίνητρο του δράστη.

– Οι ακόλουθοι του μεγάλου ληστή και δολοφόνου Κι τον ρώτησαν: « Έχει και ο κλέφτης ηθικές αρχές στις πράξεις του;» Εκείνος απάντησε: «Υπάρχει κανένα επάγγελμα που να μην έχει αρχές; Το ότι ο κλέφτης συμπεραίνει σωστά πως δεν έχουν απομείνει πολύτιμα αντικείμενα σε ένα σπίτι δείχνει τη σοφία του. Το ότι είναι ο πρώτος που θα εισβάλει στο σπίτι δείχνει το θάρρος του. Το ότι μοιράζει δίκαια τα λάφυρα δείχνει τη δικαιοσύνη του. Το ότι ποτέ δεν προδίδει τους άλλους ληστές δείχνει την αξιοπιστία του και το ότι είναι γενναιόδωρος με τους ακόλουθούς του δείχνει τη διάθεση του για το καλό. Χωρίς αυτές τις πέντε αρετές κανείς ποτέ στον κόσμο δεν κατάφερε να γίνει μεγάλος ληστής». Η παραβολή δείχνει καθαρά πως η φύση-του-Βούδα του κλέφτη ή του δολοφόνου εκφράζεται ως σοφία, θάρρος, δικαιοσύνη, αξιοπιστία και διάθεση για το καλό στην ομάδα του και, αν φερόταν το ίδιο έξω από αυτή, δε θα ήταν μεγάλος κλέφτης αλλά μεγάλος σοφός.

– Ο Το-γιου εκφράζει μια παρόμοια άποψη ως εξής: «Υπάρχει η Ανεξάντλητη Πηγή (της ηθικής) μέσα μου. / Είναι ανεκτίμητος θησαυρός./ Ονομάζεται Λαμπερή Φύση του Ανθρώπου. /Είναι ανυπέρβλητη και ξεπερνά όλα τα κοσμήματα./ Ο στόχος της εκμάθησης είναι να εξωτερικεύσουμε/ αυτή τη Λαμπρή Φύση. /Αυτό είναι το καλύτερο πράγμα στον κόσμο./Η πραγματική ευτυχία μπορεί να διασφαλιστεί/ μόνο με αυτήν» .

Το Εγώ είναι μια ζωντανή οντότητα, όχι αναλλοίωτο σαν την ψυχή, αλλά μια μεταβλητή ζωή που διαρκώς αλλάζει, η οποία είναι σώμα όταν παρατηρείται με τις αισθήσεις και νους όταν βιώνεται με την ενδοσκόπηση. Δεν είναι μια οντότητα που βρίσκεται πίσω από το σώμα και τον νου, αλλά μια ζωή υπαρκτή ως ένωση του νου και του σώματος. Υπήρχε στους προγόνους μας στο παρελθόν, υπάρχει στο παρόν και θα υπάρχει και στις μελλοντικές γενιές. Επιπλέον, περικλείεται ως ένα βαθμό στα φυτά και τα ζώα, και καλύπτει και την ανόργανη ύλη.

Ό,τι απλά παρατηρούσαμε πριν, τώρα το αγγίζουμε και με την καρδιά. Ό,τι γνωρίζαμε προηγουμένως σχετικά με τη διαφορά, το αντιλαμβανόμαστε τώρα σε σχέση με την ενότητα. Το πώς έγιναν τα πράγματα ήταν η κύρια ανησυχία μας προηγουμένως, τώρα όμως σκεφτόμαστε και την αξία τους. Ό,τι προηγουμένως υπήρξε έξω από εμάς, τώρα γίνεται το μέσα μας.

– Αυτοί οι συλλογισμοί μας οδηγούν φυσικά στον ισχυρισμό ότι ο κόσμος των όψεων δεν έχει αξία, καθώς είναι περιορισμένος, εφήμερος, ατελής, επίπονος, μάταιος και γεμάτος δυστυχία, ενώ η σφαίρα της πραγματικότητας μας κάνει να την ποθούμε καθώς είναι αέναη, τέλεια, ευχάριστη γεμάτη ελπίδα, χαρά και ειρήνη -ιδού, ο αιώνιος διαχωρισμός της όψης και της πραγματικότητας.

– Η ματαιοδοξία έδεσε το άδειο κονσερβοκούτι της φήμης στην ουρά του, ο κούφιος θόρυβος της οποίας τον οδηγεί σε όλη του τη ζωή, μέχρι που πέφτει για να μην ξανασηκωθεί. Τι κατάντια!

– Η ζωή έχει τις χαρές και τους πόνους της. Ο θάνατος δεν έχει καμιά από τις χαρές της ζωής και κανέναν από τους πόνους της. Έτσι, αν ισορροπήσουμε τα χαμόγελα και τα δάκρυα τους, η ζωή και ο θάνατος είναι ισότιμα. Συνεπώς, δεν είναι καθόλου σοφό να αυτοκτονήσουμε, ενώ έχουμε ακόμη ζωή μπροστά μας, ούτε να φοβόμαστε το θάνατο, αν δεν υπάρχει τρόπος να τον αποφύγουμε.

Ο καθένας μας είναι τοποθετημένος στην κατάσταση που ταιριάζει περισσότερο στην καθορισμένη αποστολή του.

– Έτσι και οι δάσκαλοι του Ζεν διδάσκουν τους μαθητές τους πώς να ξεπερνούν τις δυσκολίες που τους περιστοιχίζουν από παντού και να βρίσκουν τη σωτηρία από μόνοι τους.

-Δεν είναι κρίμα να βλέπουμε κάποιον άνθρωπο, προικισμένο με θείο πνεύμα και δύναμη, να χάνει τη διάθεσή του με ένα πονοκέφαλο, ή να κλαίει σαν παιδί κάτω από το χειρουργικό νυστέρι, ή να παραδίδει το πνεύμα με τον παραμικρό κίνδυνο, να τρέμει από τη δροσιά ή να τα παρατάει στην παραμικρή αδιαθεσία, ακόμη και να ενδίδει στον πιο ασήμαντο πειρασμό;

– Ο Γουάνγκ ήταν σε ηλικία σαράντα επτά ετών όταν κέρδισε μια μεγάλη νίκη ενάντια στο στρατό των επαναστατών και έγραψε σε ένα φίλο του: «Είναι εύκολο να κερδίσεις μια μάχη ενάντια στους επαναστάτες που είναι οχυρωμένοι στα βουνά, αλλά δεν είναι το ίδιο εύκολο με τους επαναστάτες που είναι οχυρωμένοι στο νου».

by SearchingTheMeaningOfLife


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Obbverse

A touch of whimsy. Why not?

Profusión Real Estate

Te mostramos tu hogar

Zeit der Reife

Meine Bilder, Gedanken und Emotionen

Natis Gartentraum

Alles rund um den Garten, Ausflüge und mehr

The daily addict

The daily life of an addict in recovery

In Pursuit of My First Love

Returning to the First Love

Daily Inspiration - Lisa's Thoughts

Living Your Life—God’s Word—Application Series

Min Vardag med allt vad det innebär...

Livet och allt som hör dit. #postkontusionelltsyndrom # #chrochet #palettblad #virka #sticka

Αρέσει σε %d bloggers: