«Όταν η διεκδίκηση δικαιωμάτων αμφισβητεί την εξουσία του άλλου, τότε, ανεξάρτητα από κάθε γλωσσική διατύπωση σαν πράξη αυτή η αμφισβήτηση αποτελεί πράξη επιθετικότητας.»~Γιώργος Πιντέρης

Αξιοσημείωτα από τι βιβλίο «Λύσε μόνος σου τα προβλήματά σου» του Γιώργου Πιντέρη

– Όσο μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η γλώσσα απορρέει από αυτά που βιώνουμε και νιώθουμε, άλλο τόσο μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η γλώσσα διαμορφώνει αυτά που βιώνουμε και νιώθουμε. Αν δεν ίσχυε αυτό, τότε δεν θα υπήρχε η ποίηση και η λογοτεχνία. Όλη η αξία και η δύναμη του έντεχνου λόγου έγκειται ακριβώς στην ιδιότητα που έχει να μας δημιουργεί συναισθήματα.

– Συνεπώς η επιλογή των λέξεων που χρησιμοποιούμε κάθε φορά καθορίζει πώς θα βιώσουμε το καθετί, μια και εμείς διαλέγουμε τις λέξεις με τις οποίες θα το διατυπώσουμε. Ιδιαίτερα μάλιστα τις φορές που μιλάμε για τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε (είτε όταν απευθυνόμαστε στους άλλους είτε όταν σκεφτόμαστε).

– Ένας από τους λόγους που μερικά προβλήματά μας μπορεί να παραμένουν για πολύ καιρό άλυτα πιστεύω πως είναι ότι δεν τα διατυπώνουμε με συγκεκριμένο τρόπο. Αντ’ αυτού προτιμάμε τις γενικότητες και τις αφηρημένες έννοιες που -σε συνδυασμό με τις τραγικές ή ποιητικές εκφράσεις- μετατρέπουν τους κόκκους της άμμου σε βουνά.

– ‘Οπως είδαμε, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για αδυναμία αλλά για ψευδαίσθηση αδυναμίας, μια και έχουμε έλεγχο στις πράξεις και τα λόγια μας. Αν δεν είχαμε, δεν θα μπορούσαμε να συνυπάρξουμε σε μια οργανωμένη κοινωνία.

Αλίμονό σου αν τη δύναμή σου σε μια σχέση την αντλείς από την αδυναμία του άλλου. Οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν. Έτσι, όταν φτάσει η στιγμή και δεν σ’ έχει ανάγκη πια, θα βρεθείς από τη μια στιγμή στην άλλη από την ψευδαίσθηση της «παντοδυναμίας» στην ψευδαίσθηση της «ανημπόριας». Από κει και πέρα αρχίζει η πανικόβλητη συμπεριφορά.

– Καθένας από μας μπορεί να διατάξει τα χέρια, τα πόδια και το στόμα του σε μερικές περιστάσεις να λειτουργήσουν διαφορετικά απ’ ό,τι συνήθως, χωρίς να έχει βρει καμιά εξήγηση για τη συμπεριφορά του. Παράλληλα οι περισσότεροι έχουμε κάποιες ανεπιθύμητες συνήθειες που -παρόλο που ξέρουμε καλά γιατί τις έχουμε- εξακολουθούμε να τις διατηρούμε. Συνεπώς η ανθρώπινη συμπεριφορά ούτε μπορεί να εξηγηθεί με βεβαιότητα ούτε είναι απαραίτητο να εξηγηθεί, προκειμένου ν’ αλλάξει.

– Οι νταλίκες είναι χρήσιμες. Δεν χρειαζόμαστε όμως μια νταλίκα για να μεταφέρουμε μια τηλεόραση. Για να το πούμε όπως το ‘πε κι ο Κομφούκιος: «Η έξοδος είναι από την πόρτα. Μα γιατί, τέλος πάντων, κανένας δεν χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο»; Κι όπως λέει και η λαϊκή μας σοφία: «Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, πέντε μέρες κοσκινάει».

– Το μόνο που μας λέει το παρελθόν ενός ανθρώπου είναι… ποιο ήταν το παρελθόν του. Τίποτ’ άλλο. Άντε το πολύ να μας βοηθήσει να εξηγήσουμε το παρόν του, αλλά κι αυτό όχι με μεγάλη ακρίβεια. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μας δίνει τη δυνατότητα να προβλέψουμε το μέλλον του.

Όταν η διεκδίκηση δικαιωμάτων αμφισβητεί την εξουσία του άλλου, τότε, ανεξάρτητα από κάθε γλωσσική διατύπωση σαν πράξη αυτή η αμφισβήτηση αποτελεί πράξη επιθετικότητας.

by SearchingTheMeaningOfLife


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Gradina Magica

Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume!

V Ramasamy

A Globetrotter

HS-Johnathan F. Pugh

Enjoy as I share with you.

My Blog

Just another WordPress.com site

Et si Facebook disparaissait?

DES TEXTES SUR TOUT ET... SURTOUT DES TEXTES!

Radio Libre Albemut

Emitiendo desde el otro lado

Achim Bornemann

Soundscapes & Images

Αρέσει σε %d bloggers: