«Αν νιώθει, σιχασιά για την παρτενέρ του μετά, είναι γιατί την περιφρονούσε από πριν, γιατί μισούσε σ’ αυτήν τον ίδιο τον εαυτό του.»~Πασκάλ Μπρυκνέρ

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Η νέα ερωτική αναρχία» του Πασκάλ Μπρυκνέρ

– Ο αρσενικός μύθος του οργασμού ζημιώνει πρώτα απ’ όλα τους ίδιους τους άντρες. Τι ονειρεύεται ο άντρας την ώρα που συνουσιάζεται; Ονειρεύεται να μπορέσει να αφεθεί, χωρίς αυτό το άφημα στην ηδονή να βάλει τέρμα στη διέγερσή του, ονειρεύεται να χαρεί σαν τη γυναίκα, ατέλειωτα, ασταμάτητα, μέσα σε μια ασυγκράτητη εκμηδένιση του είναι του. Η γυναικεία έκσταση γίνεται έτσι η ουτοπία του, αυτό που φαντασιώνει κι αυτό που δε φτάνει, αλλά και η ανησυχαστική απειλή που του αποκαλύπτει την κατωτερότητα του μέσα στις σχέσεις του με το είδος, την ιστορία και τη ζωή.

– Έτσι, ο άντρας και η γυναίκα ζούν μέσα στον έρωτα εμπειρίες εντελώς αντίθετες: ενώ η γυναίκα απογειώνεται, ο άντρας κατεβαίνει στη γη, ηδονή της πτώσης, της κατολίσθησης, σύντομη και προσγειωτική εμπειρία ενός κενού.

– Με λίγα λόγια δύο είναι οι τρόποι να αδρανοποιήσει κανείς τις φαντασιώσεις: είτε αντικαθιστώντας τες με το θέαμα, είτε αποκοιμίζοντάς τες με το στερεότυπο. Σ’ αυτήν την περίπτωση η πορνογραφία καταπίνεται σαν υπνωτικό, ένα μαγικό φίλτρο, ικανό να εξισώσει τη θέληση με την ικανότητα, όχι επεκτείνοντας τις ικανότητές μας αλλά αποκοιμίζοντας τις επιθυμίες μας.

– Γιατί η ταχυδαχτυλουργία της πορνικής παράστασης (μετατροπή της γυναίκας σε απλό όχημα της γρήγορης ικανοποίησης του άντρα) απαιτεί την απόλυτη ψυχρότητα του αγορασμένου σώματος: η γυναίκα της ηδονής είναι γυναίκα της ηδονής των αντρών και γι’ αυτό είναι καταδικασμένη στην ψυχρότητα. Η ισορροπία που εγκαθίσταται ανάμεσά τους είναι απολύτως μυθοπλαστική, η ικανοποίηση του άντρα πληρώνεται με ένα κενό ηδονής στη γυναίκα.

– Ανάμεσα στα πόδια της πόρνης ο πελάτης δεν μπορεί να ξοδέψει τη λίμπιντό του παρά αν ξοδέψει και τα χρήματά του (και αντίστροφα η δημόσια γυναίκα δεν μπορεί να κάνει έρωτα η δημόσια γυναίκα δεν μπορεί να κάνει έρωτα χωρίς να έχει την εντύπωση ότι «δουλεύει»).

Αν νιώθει, σιχασιά για την παρτενέρ του μετά, είναι γιατί την περιφρονούσε από πριν, γιατί μισούσε σ’ αυτήν τον ίδιο τον εαυτό του.

– Η βίζιτα είναι ένα πραγματικό παιδαγωγικό τελετουργικό, ένα πρότυπο λιμπιντικής εκπαίδευσης: η γυναίκα μαθαίνει να παραμένει ασυγκίνητη, ο άντρας να αρκείται σε φτωχές ικανοποιήσεις. Τέτοια είναι η σοφία που διδάσκει αυτός ο θεσμός.

– Ο άλλος είναι άλλος όχι όταν μπορώ να αριθμήσω τις πολλαπλές όψεις της εξωτικότητάς του, αλλά όταν τον αισθάνομαι αβέβαιο μένα. Η εισβολή του με ανατρέπει, με αναστατώνει, ή με βρίσκει λειψό, η διαφορά του αρνείται να κατοικήσει στους χώρους που του παραχωρώ και να ανταποκριθεί στο νόημα που προβάλλω πάνω του: δε βρίσκεται ποτέ εκεί ακριβώς που τον επιθυμεί και τον τοποθετεί η αναμονή μου. Γι’ αυτό είναι σπάνιοι οι άλλοι που με διαπερνούν αρκετά ώστε να δονούμαι από το άπειρο τους.

– Αυτή είναι η εμπειρία της απαλλοτρίωσης, το ηθικό δίδαγμα του έρωτα: δεν είμαι ίσος μ’ αυτόν τον Άλλον Εγώ, μ’ αυτόν που ενώ μου ξεφεύγει, ζει μέσα μου, με ζημιώνει και με χωρίζει από τον εαυτό μου.

Η γυναίκα δε βυθίζεται ούτε στην τρέλα, ούτε στο θάνατο, αυτά είναι αφελείς απλοποιήσεις​ καταστάσεων απείρως πιο περίπλοκων, φθάνει σε μια ακρότητα, σε μία ακρότητα ιλιγγιώδη, στην ακραία κορυφή που δε γνωρίζει ο άντρας​

Η γυναίκα που ζει την ηδονή δεν μπορεί πια να μιλήσει, ο κόλπος της, το σώμα της ολόκληρο ανεβαίνει στη στοματική κοιλότητα, ορμάει προς το φως, γλιστράει από τον ουρανίσκο, ξεσκίζει τη γλώσσα και ξεπροβάλλει σαν κραυγή, αναφιλητό, γέλιο, λυγμός, πνίγει τον καθαρό λόγο και την κλασική αρμονία καταλήγοντας σε ένα λίγωμα αποκαθαρμένο και αφηρημένο που μόνο η Ανατολή κατάφερε να πλησιάσει.

– Η πόρνη του σκανδάλου: η φρίκη, λέει, δεν είναι το πεζοδρόμιο, είναι η περιφρόνηση, η βία, η εκμετάλλευση από την οποία πρέπει να την απαλλάξουμε. Διεφθαρμένη δεν είναι η πόρνη που ψωνίζεται αλλά ο αστυνομικός που τη χαρακτηρίζει, οι ηθικολόγοι που την καταδικάζουν και το Κράτος που συνδυάζει και τα δυο.

by SearchingTheMeaningOfLife


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

William Michaelian

Poems, Notes, and Drawings

Primitive Poetry

Dedicated to A.

TheresaO'Malley

NM Yoga Instructor and Physical Therapist Assistant

Howl

Whispers towards the moon

My travel boots

Let's travel together....

Writing in Progress

A nurse that loves to write! Short stories, poems, and much more! Enjoy :)

OneCameraOneLens by Mark G Adams

Documentary Photography & Blogs

The Nerdy Bookarazzi

MEENU ANNADURAI

MayaLand

"From the what-if's to the if-then"

Αρέσει σε %d bloggers: