» Στην αρχή της ερωτικής ζωής του άντρα υπάρχει ερεθισμός χωρίς ηδονή και στο τέλος ηδονή χωρίς ερεθισμό.»~ Μίλαν Κούντερα

img_20160813_124752.jpg

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Το βιβλίο του γέλιου και της λήθης» του Μίλαν Κούντερα

-Ήταν ερωτευμένος με το πεπρωμένο του και του φαινόταν πως ακόμη και η πορεία του προς την καταστροφή ήταν μεγαλόπρεπη και ωραία.
-Αφού έπρεπε με κάθε θυσία ν’ αποδείξει πως αυτό που τον κάνει να ‘ναι κοντά της είναι αγάπη και όχι η αδυναμία και η αθλιότητά του! Και πραγματικά, μόνο κάποιο μεγάλο πάθος θα μπορούσε να δικαιώσει μια σχέση μ’αυτή την ασχημομούρα.
-Την έπιασε πανικός μπροστά σε πράγματα που την ξεπερνούν. Ήθελε να κρύψει την αλήθεια κι απ’ τον Μίρεκ κι απ’τον ίδιο της τον εαυτό.
-Ποτέ δεν παρατήρησε ιδιαίτερα το τοπίο. Πάντα κάπου πήγαινε να τακτοποιήσει κάτι, έτσι ο χώρος ήταν γι’ αυτόν μόνο κάτι το αρνητικό, κάτι σαν χάσιμο χρόνου, σαν εμπόδιο που περιόριζε τη δραστηριότητά του.
-Ένας πόθος ν’ απλώσει το χέρι του μακριά στο παρελθόν και να συντρίψει με τη γροθιά του.
-Το μέλλον είναι ένα αδιάφορο κενό που δεν ενδιαφέρει κανέναν, ενώ το παρελθόν σφύζει από ζωή και η όψη του μας διεγείρει, μας ζεσταίνει, μας προσβάλλει, έτσι που θέλουμε να το καταστρέψουμε ή να το βελτιώσουμε. Οι άνθρωποι θέλουν να γίνουν κυρίαρχοι του μέλλοντος μόνο και μόνο για να μπορούν ν’αλλάζουν το παρελθόν.
-…η μητέρα ανήκει πια σε μιαν αυτοκρατορία μιάλλης ύπαρξης: πιο μικρές, πιο ελαφρές, έτοιμες να σκορπιστούν στον κάθε άνεμο σαν φτερά.
-Η Εύα είναι ένας χαρούμενος κυνηγός αντρών. Δεν τους κυνηγούν οι άντρες τις γυναίκες. Δεν υπάρχει γι’αυτήν αγάπη παρά μόνο φιλία και φιληδονία. Γι ‘αυτό έχει πολλούς φίλους: οι άντρες δεν φοβούνται πως θέλει να τους παντρευτεί και οι γυναίκες πάλι δεν φοβούνται ότι θα ‘ θελε να τις χωρίσει.
-Η γυναίκα σου πρέπει να καταλάβει πως την αγαπάς, αλλά πως είσαι και κυνηγός και πως το θήραμά σου δεν τη βάζει σε κίνδυνο. Αλλά αυτό δεν το καταλαβαίνει καμιά γυναίκα.
-Χαίρεται που όλα όσα έζησε κάποτε συνεχίζουν να την ακολουθούν, την περιτριγυρίζουν στην μοναξιά της και κουβεντιάζουν μαζί της.
-Ή μήπως η σμίκρυνση αυτή είναι μόνο οπτική πλάνη που δημιουργείται απ’ την απομάκρυνση της μητέρας, απ’ το ότι ζουν σε διαφορετικό χώρο, απ’ το ότι τη βλέπει από μακρινή απόσταση και του φαίνεται σαν κοριτσάκι, σαν πεταλούδα;
-…το να γελάς σημαίνει να ζεις τόσο βαθιά
-Το μόνο μυστικό της δημοτικότητας της Ταμίνας είναι πως δεν ποθεί να μιλήσει για τον εαυτό της.
-Τον αγαπούσε αρκετά ώστε να παραδεχτεί πως αυτό που ονόμαζε αξέχαστο μπορεί κάποτε να ξεχαστεί.
Το απόλυτο της αγάπης είναι στην πραγματικότητα πόθος για μιαν απόλυτη ταύτιση: ποθούμε η γυναίκα που αγαπάμε να κολυμπάει το ίδιο σιγά και να μην έχει κανένα ιδιαίτερο παρελθόν που θα μπορούσε να το αναπολύσει με ευχαρίστηση.
Η γυναίκα ποιήτρια είναι γυναίκα στο τετράγωνο.
-…την ρωτούσε αδιάκοπα, γιατί η αγάπη είναι ένα συνεχές ερωτηματολόγιο. Ναι, δεν ξέρω καλύτερο ορισμό για την αγάπη.
-…αυτό που αποκαλεί αναμνήσεις στην πραγματικότητα είναι κάτι άλλο: κοιτάει μόνο ασάλευτη τη λήθη της.
-Η Ταμίνα έχασε το άπειρο της αγάπης της, εγώ έχασα τον πατέρα μου, κι ο καθένας έχασε το ιδιαίτερο έργο του, γιατί ψάχνοντας κανείς για την τελειότητα προχωράει μέσα στην ουσία των πραγμάτων και ποτέ δεν φτάνει στο τέλος.
-Απλούστατα, όποιος δεν ενδιαφέρεται για το σκοπό δεν ρωτάει και που πάει!
-Αυτό το σώμα που κάθε κομμάτι του περιγράφηκε απ´ την ιστορία της αγάπης, έγινε ασήμαντο και μέσα σ´αυτή την ασημαντότητα υπήρχε ανακούφιση και γαλήνη.
Ο άνθρωπος, άσχετα ότι ο ίδιος είναι θνητός, δεν μπορεί να φανταστεί ούτε το τέλος του χώρου, ούτε το τέλος του έθνους. Ζει συνεχώς μέσα σ´ένα απατηλό άπειρο.
-…ο σεξουαλικά απελευθερωμένος από τα διαβολικά δεσμά με την αγάπη έγινε αγγελική απλή χαρά.
Θέλουν να βλάψουν κάποιον που είναι πέρα από τα σύνορα του κοσμού τους, μόνο και μόνο για να δικαιώσουν τον κόσμο τους και τους νόμους του.
-Τα παιδιά δεν είναι το μέλλον επειδή κάποτε θα γίνουν μεγάλοι, παρά γιατί η ανθρωπότητα θα πλησιάζει ολοένα και περισσότερο τα παιδιά, γιατί η παιδικότητα είναι η εικόνα του μέλλοντος.
-…τα παιδιά δεν έχουν επίσης παρελθόν και εκεί ακριβώς έγκειται όλο το μυστήριο της μαγικής αθωότητας του χαμόγελού τους.
-…σκεφτόταν τώρα μόνο το θάνατό της κι ήθελε να πεθάνει, μόνο με τα ψάρια.
Στην αρχή της ερωτικής ζωής του άντρα υπάρχει ερεθισμός χωρίς ηδονή και στο τέλος ηδονή χωρίς ερεθισμό.
-Ήταν μια φανατικιά του οργασμού. Ο οργασμός γι´αυτήν ήταν θρησκεία, αυτοσκοπός, το Α και το Ω της υγιεινής, συνώνυμο της υγείας, αλλά και περηφάνια, γιατί αυτό τη διαφοροποιούσε από άλλες λιγότερο ευτυχισμένες γυναίκες που ενδιαφέρονταν, ας πούμε, για θαλαμηγούς ή για διάσημους αρραβωνιαστικούς.
-Λένε πως η γυναίκα ζει μια κοσμική ένωση : (πρώτα προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω): πρόκειται για την ανύψωση και την πτώση της ύπαρξης σε πράμα
-Ζούμε μέσα σε μια μεγάλη ιστορική εποχή, όπου ο φυσικός έρωτας μετατρέπεται οριστικά σε γελοίες κινήσεις.
Φτάνει τόσο λίγο, μια απαλή αύρα μόνο, τα πράγματα μετακινούνται ελάχιστα κι αυτό για το οποίο ο άνθρωπος πριν από μια στιγμή έδινε και τη ζωή του ξαφνικά εμφανίζεται σαν μια χωρίς περιεχόμενο κενή ανοησία.
-Και τα γερασμένα σώματα και τα άρρωστα σώματα είναι όμορφα, αρκεί να είναι μόνο απλά σώματα, σώματα χωρίς ρούχα. Είναι όμορφα σαν τη φύση. Το γέρικο δέντρο δεν είναι λιγότερο όμορφο από το νέο και το άρρωστο λιοντάρι παραμένει ο βασιλιάς των ζώων. Η ανθρώπινη ασχήμια είναι η ασχήμια των ρούχων.

by SearchingTheMeaningOfLife


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

VOICE 360° by Thanos Kalliris

Τα πάντα γύρω απ'το ΘΑΝΟ ΚΑΛΛΙΡΗ και τη δουλειά του.

Rosliw Tor Raekül

follow me on Twitter @rtraekul

Anónimo Temporal

Blog personal. Diarios. Si toda narrativa es ficción, esta es entonces la ficción de mis días, la ficción de mi vida.

Hmmm...

Just Wondering...

Adskin's Photo Blog(アドスキンの写真満載なブログ)

Adskinのセカンドな日常を、写真満載で勝手気ままに綴っていきます♪

Surindergupta.wordpress.com

From the heart to the heart

FILM PLANET

Ο πλανήτης του σινεμά σας καλωσορίζει. Διαβάστε κριτικές για τις ταινίες που κυκλοφορούν, μαζί με απολαυστικά κινηματογραφικά αφιερώματα.

Αρέσει σε %d bloggers: