«Το είδος της ανθρώπινης φύσης που προτιμούμε στο έτερον ήμισυ δίνουν μια πιστή εικόνα της καρδιάς μας.»~Ortega Y Gasset

photo by Antony

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Η επιλογή στον έρωτα» του Ortega Y Gasset

Η καρδιά, αυτή η μηχανή προτίμησης και καταφρόνησης, είναι το υπόβαθρο της προσωπικότητάς μας.

– Παρομοίως, ο ιστορικός που θέλει να κατανοήσει μια εποχή πρέπει, πρώτα οπ’ όλα, να καταρτίσει τον κατάλογο των αξιών που επικρατούσαν για τους ανθρώπους εκείνου του καιρού.

Περισσότερο από τις πράξεις και τα λόγια, η προσοχή μας θα πρέπει να επικεντρωθεί σε κάτι που φαίνεται λιγότερο σημαντικό στις χειρονομίες και τη φυσιογνωμία.

Το είδος της ανθρώπινης φύσης που προτιμούμε στο έτερον ήμισυ δίνουν μια πιστή εικόνα της καρδιάς μας.

– Πέρα από αυτά αρχίζει η πραγματική πλαστογραφία. Ένας άνθρωπος, ο οποίος αντιστρατεύειται σ’ όλη τη ζωή του τη φυσική του κλίση, αναπτύσσει φυσικά μια ροπή προς το ψέμα. Μπορεί κανείς είναι ειλικρινά υποκριτής ή φυσικά επιτηδευμένος.

– Αλλά ο έρωτας είναι από τις ανάγκες τις πιο ενδόμυχες. Και ίσως μόνο ένα πράγμα είναι ακόμη πιο ενδόμυχο από τον έρωτα το «μεταφυσικό αίσθημα», όπως θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε, δηλαδή η θεμελιώδης, η έσχατη αίσθηση που έχουμε για το Σύμπαν.

– Αποτελεί ανοησία ο ισχυρισμός ότι ο γνήσιος έρωτας του άντρα προς τη γυναίκα, και το αντίστροφο, δεν έχει τίποτε το σεξουαλικό· εξίσου ανοησία αποτελεί να πιστεύουμε ότι ο έρωτας ταυτίζεται με τη σεξουαλικότητα.

– Αυτή η αντίθεση των ροπών φανερώνεται καθαρά στο γεγονός ότι για έναν άντρα, το πιο ισχυρό ανοσοποιητικό απέναντι στους σεξουαλικούς πειρασμούς είναι το ερωτικό πάθος για μια συγκεκριμένη γυναίκα.

– Αυτή η ομορφιά είναι τόσο σύμφωνη προς τα αισθητικά πρότυπα, ώστε μετατρέπει τη γυναίκα σε αντικείμενο τέχνης και την απομακρύνει.

Ο έρωτας εννοεί την αποδοχή ενός συγκεκριμένου είδους ανθρώπινης ζωής, που μας φαίνεται η άριστη και που ένα άλλο πλάσμα ήδη την διαθέτει και μας την προτείνει.

– Τότε, λοιπόν, δεν εθεωρείτο ότι υπήρχε ένα ριζικό είναι της προσωπικότητας, ούτε καμιά εσώτερη δομή, που να προϋπήρχε των περιστατικών της ύπαρξης και να είναι ανεξάρτητη απο αυτά. Είμαστε φτιαγμένοι, όπως η μπάλα χιονιού, από την ίδια τη σκόνη του δρόμου που διανύουμε. Γι’ αυτόν τον τρόπο σκέψης, που αποκλείει έναν ριζικό πυρήνα της προσωπικότητας, δεν τίθεται φυσικά κανένα πρόβλημα σχετικά με τις ριζικές αλλαγές. Ο «χαρακτήρας» τροποποιείται συνεχώς. Όπως διαμορφώνεται, έτσι και διαλύεται ανά πάσα στιγμή.

– Υπάρχουν άνθρωποι που δεν εξελίσσονται, χαρακτήρες σχετικά αγκυλωμένοι (αυτοί που σε γενικές γραμμές έχουν τη λιγότερη ζωτικότητα, και που πρότυπό τους αποτελεί ο πραγματικός «αστός»). Αυτοί δεν θα αλλάξουν ποτέ το σχήμα της ερωτικής επιλογής τους. Υπάρχουν όμως και άτομα με γόνιμο χαρακτήρα, με πλούτο δυνατοτήτων και προορισμών που περιμένουν υπομονετικά την ώρα της έκρηξής τους. Μπορούμε σχεδόν να βεβαιώσουμε ότι αυτή είναι και η φυσιολογική περίπτωση ανθρώπου.

– Έτσι το θέλησε η φύση, συνετή και προνοητική, διότι, στην αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή η γυναίκα ήταν προικισμένη με τόση φαντασία όση και ο άντρας, η φιληδονία θα πλημμύριζε τον πλανήτη και το ανθρώπινο είδος θα εξατμιζόταν σε λαγνεία.

Η σάρκα είναι βασικά και ουσιαστικά ένα φυσικό σώμα φορτισμένο με ψυχικό ηλεκτρισμό: δηλαδή, με χαρακτήρα. Και το γεγονός ότι, ενίοτε, υπάρχουν απατηλές μορφές οι οποίες μας οδηγούν σε λάθος αντίληψη για μια ξένη ψυχή, δεν μπορεί να χρησιμεύσει, το επαναλαμβάνω, στην ακύρωση του γεγονότος ότι κανονικά η αντίληψη είναι επιτυχής. Τη στιγμή που συναντούμε ένα πλάσμα του είδους μας, μας αποκαλύπτεται αμέσως η εσώτερη υπόστασή του.

-Ωστόσο η ανικονότητα να «πούνε » δεν σημαίνει ότι δεν τον βλέπουν. «Λέγω» σημαίνει εκφράζομαι με έννοιες και η έννοια προϋποθέτει μια αναλυτική δραστηριότητα, καθαρά διανοητική, που λίγοι έχουν εξασκήσει. Η γνώση η οποία εκφράζεται σε λέξεις είναι ανώτερη της απλής αντίληψης. Ωστόσο η τελευταία είναι επίσης μια γνώση.

– Είναι γνωστό ότι η γυναικεία ψυχή είναι πιο ενωμένη από την αντρική, με άλλα λόγια, τα στοιχεία της γυναικείας ψυχής είναι λιγότερο διάσπαρτα απ’ ό.τι του άντρα. Έτσι η γυναίκα διαχωρίζει πολύ πιο σπάνια από τον άντρα τη σεξουαλική ηδονή και το συναισθηματισμό ή το πάθος.

Η γυναίκαόταν δεν είναι αρρενωπήδιαθέτει συνήθως πολύ φτωχή φαντασία. Αυτό μπορεί να αποδοθεί κυρίως στη συνήθη εγκράτειά της.

– Ιδιαίτερα η επιρροή της γυναίκας είναι ατμοσφαιρική: κατά συνέπεια, είναι παντού αλλά δεν φαίνεται. Δεν υπάρχει τρόπος να την προλάβουμε ή να την αποφύγουμε. Διεισδύει μέσα από τις χαραμάδες της προφύλαξης και ενεργεί πάνω στον αγαπημένο άντρα όπως το κλίμα πάνω στο φύτο. Οι ριζικοί τρόποι με τους οποίους νιώθει τη ζωή πιέζουν αργά και σταθερά τις γραμμές της ψυχής μας και της μεταδίδουν την ειδική κλίση τους.

– Τί μπορεί να γίνει; Η Ιστορία είναι αμετάκλητα το βασίλειο της μετριότητας. Η Ανθρωπότητα δεν έχει κεφαλαίο παρά μόνο το πρώτο της γράμμα, με το οποίο διακοσμείται τυπογραφικά. Οι μεγαλύτερες διάνοιες συντρίβονται πάνω στην απεριόριστη δύναμη του κοινότοπου. Ο πλανήτης είναι, κατά τα φαινόμενα, φτιαγμένος για να βασιλεύει ο μέσος άνθρωπος. Άρα, το σπουδαιότερο είναι να ανυψωθεί όσο είναι δυνατόν το μέσο επίπεδο.

– …ένας λαός μπορεί να διαθέτει ιδιοφυή άτομα χωρίς όμως το έθνος να αποκτά ιστορικά μεγαλύτερη αξία. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που η μάζα απειθεί και δεν ακολουθεί αυτά τα παραδείγματα, δεν τελειοποιείται.

– Ένας οικονομικός νόμος ή ένας κώδικας κυκλοφορίας συζητιούνται επί μακρόν, δεν γίνεται όμως κανένα σχόλιο, καμιά ανάλυση για τις αισθηματικές τάσεις οι οποίες κρατούν, κατά κάποιο τρόπο, στα χέρια τους ολόκληρη τη ζωή των συγχρόνων μας.

Η μεγαλοφυΐα δεν κάνει έναν άντρα «ενδιαφέροντα» κατά την άποψη της γυναίκας και, αντίστροφα, ο κατά τη γυναίκα «ενδιαφέρων άντρας» δεν ενδιαφέρει τους άντρες.

– Γεγονός είναι ότι, κοιτώντας το ζήτημα απ’ τη σκοπιά ενός ευρύτερου ορίζοντα, και ζωολογικά κατά κάποιον τρόπο, γενική τάση των γυναικείων πόθων καταδεικνύει την απόφασή τους να διατηρήσουν το ανθρώπινο είδος σ’ ένα πλαίσιο μετριότητας, να αποτρέψουν την επιλογή στην κατεύθυνση της τελειοποίησης, να εμποδίσουν τον άνδρα να γίνει κάποτε ημίθεος ή αρχάγγελος.

by SearchingTheMeaningOfLife

Advertisements

One response to “«Το είδος της ανθρώπινης φύσης που προτιμούμε στο έτερον ήμισυ δίνουν μια πιστή εικόνα της καρδιάς μας.»~Ortega Y Gasset

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Sarah James Writes

Just another WordPress.com weblog

thought exhibit

pinned, penned, & painted

Loud Alien Noize

Revealing the True Origins of Silence

Mythology

Art as Interpreted by the Old Masters

zinniewrites

Art,poetry,fiction and emerging issues

The London Mom

An expatriate family making a home in New York City

The Constant Lover

some college advice; poetry; prose poetry; stories; I hope you find this

The Rocky Safari

A strange place for the curious & adventurous.

the visionista

blog that expresses Life, Love, Laugh & everything else adjusts in place

Beyond The Veil

Short Stories, Book Reviews, Literary Tidbits and More...

Your Personal Motivator

Different Kind of Motivation

Wary Honesty

Pondering and poetry.

Life's Reactions, Enduring Passions, Regrettable Actions

Unshackled Mind Thy Spirit Will Climb

Fantasist

Believer. Seeker. Poetess. Artist.

TUKANG CERITA!

"jalan, ngopi, makan, mimpi, nulis"

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

quirkywritingcorner

A great WordPress.com site

Αρέσει σε %d bloggers: