Και άλλα Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Στοχασμοί» του Oscar Wild

oscarwild

Αξιοσημείωτα από το βιβλίο «Στοχασμοί» του Oscar Wild

-Γιατί η θεατρικη σκηνή δεν είναι μόνο ο τόπος όπου όλες οι Τέχνες συναντιούνται αλλά κι η επιστροφή της Τέχνης στη ζωή.

Καλύτερα να απολαμβανεις την ομορφιά ενός ρόδου παρά να βάζεις τις ρίζες του κάτω από το μικροσκόπιο.

-Μάλιστα ο αληθινός δραματουργός μας δείχνει τη ζωή μέσα από το πρίσμα της Τεχνης, όχι την Τέχνη με την μορφή που επιτάσσει η ζωή.

-Η μοναρχία, η αναρχία, και η δημοκρατία μπορεί να αγωνίζονται για τη διακυβέρνηση των εθνών, το θέατρο όμως πρέπει να εξουσιάζεται από ένα καλλιεργημένο απόλυτο άρχοντα. Μπορεί να υπάρχει κατανομή εργασίας αλλά δεν μπορεί να υπάρχει κατανομή σκέψης.

-Γιατί στην Τέχνη δεν υπάρχει αυτό που αποκαλούμε καθολική αλήθεια. Η Αλήθεια στην Τέχνη είναι ό,τι και το αντίθετό του αληθεύει.

-Οι αλήθειες της Μεταφυσικής είναι οι αλήθειες των προσωπείων.

-ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ και τους  ανθρώπους των Γραμμάτων ότι τους λείπει η ολοκληρωση και η πληροτητα στην πνευματική τους υπόσταση. Κατά κανόνα έτσι πρέπει να συμβαίνει αναγκαστικά.

-Είχε αυτήν την παράξενη αγάπη για το πράσινο, που για τον άνθρωπο αποτελεί πάντα ένδειξη λεπτής καλλιτεχνικής ιδιοσυγκρασίας, ενώ για τα έθνη λέγεται ότι φανερωνει μια χαλάρωση, αν όχι διαφθορά ηθών.

-Η ιδέα να δημιουργείς ένα λυρικό πεζογράφημα μέσα από ένα πίνακα ζωγραφικής ειναι εξαίρεση. Μεγάλο μέρος της σύγχρονης λογοτεχνίας πηγάζει από τον ίδιο σκοπό. Σε έναν πολύ άσχημο, λογικό αιώνα, οι Τέχνες δανείζονται όχι από τη ζωή, αλλά η μια από την άλλη.

Το να εμπνέει κανείς έναν μυθιστοριογράφο, σημαίνει πως είναι σημαντικότερος από ένα γεγονός.

-…η τιμωρία που μας επιβάλλεται από ένα άτομο, είναι κάτι που δεν περιμέναμε να ανεχθεί κανένας ενήλικος.

-Μόνο στον ελληνικό κλάδο της ινδογερμανικής φυλης ανακαλύπτουμε την καθαυτό ιστορία καθώς και το πνεύμα της Ιστορικής Κριτικής – στο θαυμαστό αυτό παρακλάδι των πρωτόγονων Αρίων  και ονομάζουμε Έλληνες και στο οποίο, όπως πολύ σωστά έχει ειπωθεί οφείλουμε τη γνώση για ό,τι κινείται σε αυτόν τον κόσμο εκτός από τις τυφλές δυνάμεις της φύσεις.

-Από τη δημοκρατία το πνεύμα της κριτικής δανείζεται τη μη ανοχή απέναντι στη δογματική εξουσία, από τη φυσική επιστήμη δανείζεται τις δελεαστικές ισορροπίες του νόμου και της τάξης, από την έννοια μιας ουσιαστικής ενότητας που βρίσκεται κάτω από τις πολύπλοκες εκδηλώσεις των φαινομένων.

-…οι άνθρωποι ανακαλύπτουν πως είναι αδύνατο να χύσουν το νέο κρασί της ελεύθερης σκέψης μέσα στα παλιά μπουκάλια κάποιας στενόμυαλης και παρεμποδιστικής πεποίθησης.

Μεταξύ όμως της δημιουργίας ενός ποιητή και της ιστορικής αλήθειας μεσολαβεί ένα ευρύ πεδίο μυθοπλασίας.

-…ο σωστός κανόνας της Ιστορικής Κριτικής, όσον αφορά στην προσέγγιση των μυθων ήσαν να εκλογικεύει το απίστευτο και να παρουσιάζει ως ουσιαστική αλήθεια, επειδή μένουν ικανοποιημένοι από τις προκαταλήψεις τους.

Οι καλοί άνθρωποι ελάχιστα μπαίνουν στον κόπο», παρατηρεί, «να ερευνήσουντην αλήθεια, επειδή μένουν ικανοποιημένοι από τις προκαταλήψεις τους.

-Άλλωστε, ένα κράτος μεταβάλλεται συνήθως στο αντίθετό του κι όχι στο επόμενό του μέσα στην αλληλουχία.

Στη Λαμπαδηδρομία, όπου οι Έλληνες νεανίες έτρεχαν από το πεδίο των νεκρών του Κεραμεικού ως τον οίκο της θεάς της Σοφίας, δε βραβευόταν απλώς αυτός που τερμάτιζε πρώτος, αλλά κι αυτός που είχε ξεκινήσει πρώτος από την αφετηρία με τον πυρσό του αναμμένο.

Το να σκέφτεσαι είναι το ανθυγιεινότερο πράγμα στον κόσμο και οι άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας του, όπως κι από οποιαδήποτε άλλη αρρώστια.

Ο βλάκας και ο δογματικός όλοι αυτοί οι κουραστικοί άνθρωποι που εξωθούν τις αρχές τους μέχρι το πικρό τέρμα της δρασης…

Αν κάποιος δε διαθέτει φαντασία ώστε να φέρει αποδείξεις που θα στηρίξουν ένα ψεμα, καλά θα κάνει να λέει απ΄την αρχή την αλήθεια.

-Όποτε όμως επιστρέψαμε στη Ζωή και στη Φύση, τα έργα μας γίνονται πάντα χυδαία, κοινά και χωρίς ενδιαφέρον.

-…η καλύτερη σχολή για να διδαχθείς την Τέχνη δεν είναι η Ζωή αλλά η ίδια η Τέχνη.

-Ο καλλιτέχνης αναδεικνύεται μόνο όταν εργάζεται μέσα σε κάποια όρια και τα όρια αυτά, απαραίτητη προϋπόθεση κάθε Τέχνης, είναι το ύφος.

Η Τέχνη είναι μάλλον πέπλο, παρά καθρέφτης. Έχει άνθη που δε φυτρώνουν σε κανένα δάσος, πουλιά που δεν τα βρίσκεις σε καμιά εξοχή.

-…η Ζωή μιμείται την Τέχνη πολύ περισσότερο από όσο η Τέχνη μιμείται τη Ζωή.

-Ήξεραν ότι η Ζωή κερδίζει από την Τέχνη, όχι απλώς σε πνευματικότητα, βάθος σκέψης και συναισθημάτων, ταραχή ή γαλήνη ψυχής αλλά ότι μπορεί επίσης να αναπαραγάγει τόσο τη μεγαλοπρέπεια του Φειδία όσο και τη χάρη του Πραξιτέλη. Απ΄αυτό φαίνονται οι αντιρρήσεις των Αρχαίων Ελλήνων για τον ρεαλισμό.

Ο κόσμος έχει γίνει θλιβερός, επειδή κάποτε μια μαριονέτα ήταν μελαγχολική.

-Στο δειλινό η φύση μας προσφέρει θαυμάσιες και υποβλητικές εντυπώσεις όχι δίχως κάποια ομορφιά, αν και ίσως βασικός σκοπός της είναι να εικονογραφήσει στίχους ποιητών.

-…το να κατηγορείς έναν καλλιτέχνη για πλαστογραφία είναι σαν να μπερδεύεις ένα ηθικό πρόβλημα με ένα αισθητικό.

Μα ο κόσμος δε θα κουραστεί ποτέ να παρακολουθεί αυτήν την ταραγμένη ψυχή στην πορεία της μέσα στο σκοτάδι.

-Ο ένας παίρνει τη σκόνη, ο άλλος τη στάχτη, αλλά την ψυχή δεν τη φτάνει κανείς τους.

-Για ποιον λόγο λοιπόν να ενοχλούμε τον καλλιτέχνη με τις στριγκές κραυγές της κριτικής; Γιατί όσοι δεν μπορούν να δημιουργήσουν οι ίδιοι, αναλαμβάνουν να αξιολογήσουν ένα δημιουργικό έργο; Τι μπορούν να ξέρουν γι΄αυτό; Αν το εργο κάποιου είναι εύκολα κατανοητό, οι εξηγήσεις είναι περιττέςΚι αν το έργο είναι ακατανόητο, οποιαδήποτε εξήγηση είναι κακόβουλη.

Είναι δύσκολο να μην είσαι άδικος για κάτι που αγαπάς.

-…το υλικό που ο γλύπτης ή ο ζωγράφος χρησιμοποιεί, δεν είναι τίποτα μπροστά στη γλώσσα.

-Ο άνθρωπος που δρα, είναι μια μαριονέτα. Ο άνθρωπος που περιγράφει, είναι ποιητής.

-…κριτικός είναι αυτός που μας εκθέτει ένα έργο τέχνης με μια μορφή διαφορετική απ΄αυτήν του ίδιου του έργου, κι η χρήση ενός νέου υλικού είναι στοιχείο τόσο κριτικό, όσο και δημιουργικό.

by SearchingTheMeaningOfLife

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Sarah James Writes

Just another WordPress.com weblog

thought exhibit

pinned, penned, & painted

Loud Alien Noize

Revealing the True Origins of Silence

Mythology

Art as Interpreted by the Old Masters

zinniewrites

Art,poetry,fiction and emerging issues

The London Mom

An expatriate family making a home in New York City

The Constant Lover

some college advice; poetry; prose poetry; stories; I hope you find this

The Rocky Safari

A strange place for the curious & adventurous.

the visionista

blog that expresses Life, Love, Laugh & everything else adjusts in place

Beyond The Veil

Short Stories, Book Reviews, Literary Tidbits and More...

Your Personal Motivator

Different Kind of Motivation

Wary Honesty

Pondering and poetry.

Life's Reactions, Enduring Passions, Regrettable Actions

Unshackled Mind Thy Spirit Will Climb

Fantasist

Believer. Seeker. Poetess. Artist.

TUKANG CERITA!

"jalan, ngopi, makan, mimpi, nulis"

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

quirkywritingcorner

A great WordPress.com site

Αρέσει σε %d bloggers: