H ΕΡΩΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

 

Εταίρα με άντρα

Η ερωτική ζωή, ανέκαθεν έπαιζε μεγάλο ρόλο σε μία κοινωνία και λειτουργούσε σαν ένας παράγοντας που καθορίζεται από την κουλτούρα, τα ήθη και έθιμα,(παράγοντες που και αυτοί με την σειρά τους,καθορίζουν και αυτοκαθορίζονται από την ίδια τη ζωή).

Μέσω της ερωτικής ζωής αναπτύσσεται μεγάλο μέρος του χαρακτήρα αλλά και των συναισθημάτων, τα οποία στο σύνολό τους, «δίνουν» κατευθύνσεις για να δημιουργηθεί η έννοια της διαφοροποίησης ή της ταύτισης. Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, μπορούν να θεωρηθούν ως μία βασική δομή ενός πολιτισμού.

Οι πιο πολλές έρευνες επικεντρώνονται στην ερωτική ζωή των ανδρών στην αρχαία Ελλάδα, επειδή από εκεί έχουμε τις περισσότερες πηγές αλλά και γιατί ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Ελληνική κοινωνία, ήταν πολύ πιο υποβαθμισμένος σε σχέση με τον ανδρικό.

Ο γάμος στην αρχαία Ελλάδα

Προετοιμασία γάμου στην αρχαία Αθήνα

Οι πιο πολλοί γάμοι γίνονταν με συνοικέσια εκείνη την εποχή. Η νύφη ήταν συνήθως 12-16 ετών, ενώ ο άνδρας 24-30. Παρ’ όλα αυτά μία άλλη κατηγορία γυναικών οι εταίρες (μορφωμένες πόρνες) δεν παντρεύονταν αλλά προσπαθούσαν με την γοητεία του μυαλού τους και με το σώμα τους να προκαλέσουν τους άνδρες.

Για μία απλή γυναίκα όμως,η τεκνοποίηση και ο γάμος ήταν η ολοκλήρωση του σκοπού της ζωής της. Το σπίτι ήταν το απόλυτο βασίλειο της, και όλη της η ζωή εκτυλισσόταν εκεί. Μπορεί να ακούγεται ανιαρό και πολλοί θα ρωτήσουν: Τα κορίτσια και οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα δεν ένιωθαν τρομερά δυστυχισμένες με αυτή την απομόνωση; Όμως όσο κι αν σας εκπλήσσει, η απάντηση είναι αρνητική. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανείς δεν ένιωσε έλλειψη για κάτι που δεν το γνώρισε ποτέ.

Πως μία αρχαία Ελληνίδα σαγήνευε έναν άντρα

Οι εταίρες σαν γυναίκες δεν απείχαν από τις σημερινές, όπως και τα γούστα των ανδρών δεν απείχαν από τα σημερινά. Γνωρίζουμε ότι στους άνδρες δεν άρεσε η γυναικεία τριχοφυΐα και ήθελαν τις γυναίκες να την αφαιρούν είτε τραβώντας τις τρίχες είτε καψαλίζοντας τες.

Το γνωρίζουμε άμεσα από τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη (148 κ.ε.) : << Αν καθόμαστε σπίτι, καλοβαμμένες μες στο διαφανές το ζιπουνάκι μας, από κάτω γυμνές με ξυρισμένο νινί και περπατάμε κουνιστές οι άνδρες θα καυλώσουν. Οι άντρες θα μας λαχταρούν σαν μουρλοί. Εμείς τραβιόμαστε νωχελικά και δεν το δίνουμε. Ξέρω καλά θα τρέξουν για σπονδές στο άψε σβήσε.>>

Επίσης στην Λυσιστράτη ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί μία λέξη για να περιγράψει την φιλάρεσκη κίνηση των οπισθίων – περιπρωκτιώ.

Όμως μία παντρεμένη γυναίκα ζούσε σε καθεστώς απομόνωσης από τον έξω κόσμο και από την κοινωνία. Στην αρχαία Αθήνα ήταν συνηθισμένος ο εγκλεισμός των γυναικών μονάχα στο σπίτι που συνοδευόταν από την αγορά ενός σκύλου μολοσσού συνήθως, για να τις προσέχει.

Αυτή η αντιμετώπιση έκανε τη γυναίκα στενόμυαλη και με πάρα πολύ περιορισμένη αντίληψη των πραγμάτων. Ένα ανέκδοτο που έχει διασωθεί αποδεικνύει του λόγου το αληθές : Όταν ένας εχθρός του βασιλιά Ιέρωνα τον προσέβαλε για την κακοσμία του στόματος του, τότε έτρεξε μανιασμένος στην γυναίκα του και την ρώτησε γιατί δεν του το είχε πει. Η γυναίκα έδωσε μία αποστομωτική απάντηση : << Νόμιζα πως έτσι μυρίζουν όλοι οι άνδρες>>.

Η σεξουαλική ζωή των γυναικών

Οι παντρεμένες γυναίκες δεν είχαν πολύ έντονη σεξουαλική ζωή και οι ανύπαντρες μηδενική (εκτός από τις εταίρες). Παρ’ όλα αυτά ο αθηναϊκός νόμος της εποχής, υποχρέωνε τον άνδρα να έχει σεξουαλική επαφή με την γυναίκα του τουλάχιστον 3 φορές το μήνα, ειδάλλως θα έπρεπε να τιμωρηθεί με πρόστιμο. Παρ’ όλα αυτά οι άνδρες προτιμούσαν την σεξουαλική παρέα των εφήβων παρά των γυναικών. Άρα οι γυναίκες μπορούσαν να καταφύγουν μονάχα σε μία λύση – τον αυνανισμό.

Ο αυνανισμός στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν ταμπού, ούτε θεωρούταν κάτι κακό. Μονάχα η κατάχρηση του. Αν και η γυναικεία αυτοικανοποίηση δεν αναφέρεται συχνά στην αρχαία Ελλάδα (όπως και γενικά οι γυναίκες), έχουμε πληροφορίες όμως για τις βασικές τους προτιμήσεις.

Οι Ελληνίδες είχαν μεγάλη προτίμηση σε όργανα αυτοικανοποίησης όπου τους αποκαλούσαν όλισβους ή βαυβώνες που ήταν ομοιώματα πέους. Κατασκευάζονταν κυρίως στη Μίλητο και εξάγονταν από κει σε όλο τον κόσμο. Μαθαίνουμε κυρίως από μία συζήτηση που βρίσκεται στις Φιλιάζουσες ή Ιδιάζουσες του Ηρώνδα, όπου 2 φίλες συζητούν αρχικά ντροπαλά και μετά εντελώς ανοιχτά για τον όλισβο. Η Μητρώ είχε ακούσει ότι η φίλη της Κοριττώ διαθέτει ήδη έναν όλισβο και ότι τον δάνεισε σε μία στενή της φίλη, πριν καν τον χρησιμοποιήσει η ίδια. Η φίλη της που λέγεται Εύβουλη τον έδωσε αυθαίρετα σε μία άλλη φίλη της. Η Μητρώ ανυπομονεί να δανειστεί το όργανο και ζητά από την Κοριττώ να περιγράψει τον τεχνίτη, ούσα ενθουσιασμένη με τους υπέροχους ολίσβους που κατασκευάζει. Μόλις δίνει τις κατάλληλες πληροφορίες η Μητρώ τρέχει να αγοράσει και η ίδια έναν όλισβο.

Γυναίκα με ολίσβους

Ουσιαστικά η γυναικεία ερωτική ζωή με εξαίρεση τις λεσβίες της εποχής και της εταίρες ήταν αρκετά μονότονη σε αντίθεση με την ανδρική όπου ο κάθε άνδρας σύναπτε σχέση με έναν έφηβο μέχρι το τέλος της εφηβείας του, έχοντας τη σχέση εραστή – ερωμένου όπου είχε σαν καθήκον την επιμόρφωση του εφήβου από έναν ώριμο άντρα , σε όλους τους τομείς για να γίνει ένας επιτυχημένος πολίτης συμπεριλαμβανομένου προφανώς και του έρωτα. Βέβαια αν η σχέση εραστή ερωμένου συνεχιζόταν μετά την ενηλικίωση του εφήβου θεωρούταν τραγελαφικό και άξιο κοροϊδίας.

Η αρχαία Ελληνική κοινωνία ήταν μία πραγματικά παράξενη κοινωνία που θα έσπαγε τα ταμπού πάρα πολλών κοινωνιών μέχρι και σήμερα, τουλάχιστον στον ανδρικό πληθυσμό. Αυτή η κοινωνία βασιζόταν στο όμορφο και στην τελειότητα όπως οι ίδιοι όριζαν. Ο σκοπός της να αναδείξει το κάλλος και την εγκεφαλική ανωτερότητα, διότι για να θεωρείσαι επιτυχημένος στην αρχαία Ελλάδα και ιδίως στην Αθήνα έπρεπε ο άνδρας να ήταν όμορφος, έξυπνος και ρωμαλέος για να εκφράζει το πρότυπο του άριστου πολίτη.

Η γυναίκα να είναι μία καλή σπιτονοικοκυρά και καλή μητέρα επιτελώντας τον σκοπό της, παράγοντας ανθρώπινο δυναμικό που θα στήριζε την πόλη στο μέλλον. Και ο συνδυασμός αυτών μαζί με όλες τις παραξενιές της πραγματικά αξιοπερίεργης αυτής νοοτροπίας, οδήγησε στην δημιουργία της δημοκρατίας που είναι μέχρι σήμερα το λίκνο του Δυτικού πολιτισμού.

Πηγή

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Metron Ariston

"You can make anything by writing"

Karina's Thought

Encouraging and inspiring through God's word

Etcetera Etcetera Etcetera

... about nothing in particular, because "Candid photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get". Photography by Lignum Draco, "The Wood Dragon" since 2013.

Sunshine upon my inner garden

Reflections on the joys and struggles of living in this world

Blog of a Mad Black Woman

Life Experiences, Quotes & Randoms

Smart Veg Recipes

Welcome to home made, vegeterian, healthy & kids friendly recipes

Evelina

by Evelina Di Lauro

F R A G M E N T S

Some life fragments.

The Year(s) of Living Non-Judgmentally

Here and now, with all of it.

Power Plant Men

True Power Plant Stories

Highwaypay

Clothing Jewelry Scarves For Men & Women

We Hold These Truths To Be Self-Evident

that all men are created equal

A Small Press Life

Not just a blog, a philosophy

Blog de companie

Words are dangerous tools. You need the User Manual.

Simply Photography by Ileana Alberti

“I am not interested in shooting new things – I am interested to see things new.” Ernst Haas

Let the Balloons Sail Me Away

...Over the trees on this crisp day, Colors of aspen, a song from a wren, guide my pen on this day

Pacific Paratrooper

This WordPress.com site is Pacific War era information

aYoKa

Things I should be telling myself

DAVID OAKES -IMAGES.

An Occasional Diary of Everyday Life and Travel in the U.K. and sometimes elsewhere

Colourful Threads of Life

A journey about faith, nature, crafts, upcycling and discovering extraordinary things in an ordinary world.

From Bluerock

IMAGES + WORDS

WordVerseUniverse

Poetry for Learning and Life

Words & Pics

Viewing my city and its surroundings

The Daily Blabber

Welcome to my little slice of the blogosphere

Getting the Picture

A pictorial record of life as I see it.

Israel & Beyond

Interesting People and Interesting Things in Interesting Places

Valerie Anne Kelly

ARTIST - Painter & Photographer

Images by T.Dashfield

A moment in time - A memory preserved

Written in Blue Mercury

...there is a woman knitting dreams

Eirik Jeistad

Photographs

doctor dolittle

magpie musings on a few of my favourite things

The World according to Dina

Notes on Seeing, Reading & Writing, Living & Loving in The North

Thereisnocavalry

Creativity, ideas, art, literature, design, film, screenplays, poetry

RENDERED IMPRESSIONS / Original Oil Paintings by Catherine J. Martzloff

Fresh, vibrant and colorful landscape and still life oil paintings.

ChronosFeR

Música, Literatura, Fotografia, Cinema,Cultura.

the Inner Path

Cherie Rose "inner peace & wisdom"

bardtke.net

Just another daily photo blog by Christoph Bardtke

Misplaced Map Case

Thoughts on memories left at the side of the road.

bushboys world

Photos of my world and other stuff I hope you will enjoy too. Photos taken with Canon PowershotSX60HS Photos can be purchased.

meditative journey with saldage

a sharing of readings, thoughts, and images

Atoms of Thought

Essays on travel, identity, literature, and philosophy.

High Street Photo x100

Occasional photos with Fujifilm X100 and X-Pro1

Photographs by Timothy S. Allen

Exploring the World with a Camera

Αρέσει σε %d bloggers: