«Κάθε μου βλέμμα, κάθε του κίνηση, χωρίς να τη βλέπω, έβρισκαν απήχηση στην ψυχή μου.»~Λέων Τολστόι

wpid-2015-10-25-11.36.13.jpg.jpeg

Αξιοσημείωτα του βιβλίου «Οικογενειακή Ευτυχία» του Λέων Τολστόι

-Κι εγώ ένιωσα την ψυχή μου να θερμαίνεται και ν΄ ανακουφίζεται απ΄ τη συμπόνια του ξένου, μα τόσο καλού αυτού ανθρώπου.
-…ένας άνθρωπος σοβαρός απλός και αφοσιωμένος, που μου γεννούσε άθελά μου το σεβασμό και τη συμπάθεια.
-…δεσποινίς του συρμού, απ΄ αυτές που ζουν μόνο όσο βρίσκονται μέσα σε κόσμο και μόλις μένουν μόνες, ρίχνουν τα φτερά τους και δε θέλουν τίποτα να ξέρουν, που ζουν για να φαίνονται κι όχι για τον εαυτό τους.
-…προσπαθούσε να μένει στο δικό μου επίπεδο. Κι εγώ οργιζόμουν στη σκέψη πως με θεωρούσε κατώτερή του, ευχαριστιόμουν συγχρόνως, που μόνο για μένα έβρισκε αναγκαία την προσπάθεια αυτή.
-Το τρομερό γιατί δεν ξαναορθώθηκε μπροστά μου. Τώρα έβλεπα ότι ήταν πολύ φανερό κι απλό πως έπρεπε να ζήσω, για να ζήσω ευτυχισμένη. Και το μέλλον το φανταζόμουν γεμάτο ευτυχία. Σα να γέμισε το παλιό και τόσο αυστηρό σπίτι μας φώς και ζωή.
Την ψυχή μου όμως δεν την ήξερε, γιατί την αγαπούσε, γιατί αυτή, εκείνη την εποχή μεγάλωνε κι εξελισσόταν, και εδώ ακριβώς μπορούσα να τον απατήσω. Και πόσο ξαλάφρωσα απέναντί του, όταν το κατάλαβα αυτό!
-…ίσαμε τα δεκαεφτά μου χρόνια έζησα ανάμεσα σ΄ αυτούς τους ανθρώπους πολύ πιο ξένη απ΄ ότι θα ΄ μουνα, γι΄ ανθρώπους που ποτέ μου δεν είχα δει. Ούτε μια φορά δε σκέφτηκα πως και αυτoί μπορούσαν ν΄ αγαπούν, να επιθυμούν και να λυπούνται, όπως και εγώ.
-…μου αποκάλυψε ολόκληρη ζωή από χαρές, χωρίς ν΄ αλλάζει τίποτα στη ζωή μου, χωρίς τίποτα να προσθέσει, εκτός από τον εαυτό του, στην κάθε εντύπωση.
Κάθε μου βλέμμα, κάθε του κίνηση, χωρίς να τη βλέπω, έβρισκαν απήχηση στην ψυχή μου.
-…απέφευγε και το χέρι μου να φιλήσει και όχι μόνο δεν επιδίωκε, μα προσπαθούσε μάλιστα να μη βρεθούμε μόνοι. Ήταν σα να φοβόταν να δώσει διέξοδο στην άπειρη τρυφερότητα που τον πλημμύριζε.
-Γιατί καλά και σώνει θέλει να πιστεύει πως δε θα τον νιώσω και θέλει να με ταπεινώσει με τη μεγαλόπρεπη γαλήνη του και να ΄χει πάντα εκείνος δίκιο; Μα έχω κι εγώ δίκιο όταν πλήττω, όταν βλέπω όλο αυτό το κενό της ζωής μας, όταν θέλω να ζήσω, να κινηθώ κι όχι να μένω καρφωμένη στο ίδιο μέρος να προχωρήσω κι εγώ και θέλω καινούργια πράματα κάθε μέρα, κάθε ώρα, ενώ κείνος θέλει να σταματήσει πια και μαζί του να σταματήσει και μένα.
-…στίχους του Λερμόντοβ:
…Μα κείνος ο ανόητος αποζητάει την τρικυμία
σάμπως στις τρικυμίες να βρίσκεται η γαλήνη!
-Εκείνη την εποχή νόμιζα πως είναι ωραίο να σχετιζόμαστε μ΄ όσο το δυνατό πιο πολλούς καλούς ανθρώπους, και κατά τη γνώμη μου όλα ήταν καλά.
Κακό και ολέθριο είναι μονάχα οι απραγματοποίητες επιθυμίες, που γεννάει η επαφή της.
Οι ψεύτικες αυτές σχέσεις μπορούν να καταστρέψουν τις πραγματικές κι εγώ ακόμα ελπίζω πως θα ξαναγυρίσουν οι πραγματικές.
Η κοσμική ζωή, που με θάμπωσε στην αρχή με τη λάμψη της, πολύ γρήγορα με συνεπήρε ολοκληρωτικά, κατάντησε απαραίτητη για μένα, με δέσμευσε και κυρίεψε την ψυχή μου ολόκληρη. Τώρα πια δεν έμενα ποτέ μόνη με τον εαυτό μου και φοβόμουν να εμβαθύνω στην κατάσταση.
-…ζηλεύεις τα φύλλα και τα χόρτα που τα βρέχει η ανοιξιάτικη βροχή. Εγώ όμως τα καμαρώνω μόνο όλα, όπως και κάθε ομορφιά και κάθε λεβεντιά και κάθε ευτυχία του κόσμου.
-Όλοι οι άνθρωποι, μα προπάντων σεις οι γυναίκες πρέπει να ζήσετε οι ίδιες όλη την ανοησία της ζωής, για να νιώσετε την αξία της πραγματικής ζωής και να γυρίσετε σ΄ αυτή.
-Και σ΄ άφηνα να την απολαύσεις και σε καμάρωνα, ενώ συγχρόνως συναισθανόμουν πως δεν είχα δικαίωμα να σ΄ εμποδίσω…
-Έκανες φιλοσοφία. Φιλοσοφία διαρκώς! Επομένως δεν αγαπούσες πολύ, αφού σου ΄μενε καιρός να ξοδεύεσαι στην ψυχρή λογική.

by SearchingTheMeaningOfLife

Σχολιάστε

yocollector - Romania

Logo-colectii diverse, colectie insigne, colectie brelocuri, artizanat,

Peanuts

The Hatter's Disciple

It's Complicated

Trying to Understand My Nikon D7100

along the interstice

poems, flash fiction and photographs

the poet's billow

a resource for moving poetry

The Gentle Storm

Musings of a compassionate woman.

Ckonfab

Aphorisms, Poetries, Stories and More...

Dreamspinner Extraordinaire

Spinning castles in the air has become a habit.

bakkbakkingjayshree

No One Is You And That Is Your Power!

Taking A Breath

Where My Mind Escapes In Ink

Daily experience

Believe in yourself !!

Debatably Dateable

But Poetry, Beauty, Romance, Love, these are what we stay alive for

Treasuring Bittersweet Lane

Tasting the words of life

Insomniac Writer!!!

Poems and Stories about everything that is life...and sometimes everything is what it takes to find a better you.

beth tremaglio

Climbing, rock climbing, bouldering, inspire, soul

charles1958

thoughts, essays, research and fun from a research librarian

Codex Dracula

Codex Dracula tells the story of Vlad the Impaler and his descendants. The comic book combines Fantasy, Historical Fiction & Horror stories.

